.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
انتقاد از عدم حضور مسئولین در افتتاحیه نمايشگاه سنگ در بابل

يك گوهرشناس سنگ‌هاي قيمتي گفت: به دليل عدم حمايت مسئولان سنگ‌هاي قيمتي به صورت خام و با نازل‌ترين قيمت به خارج كشور عرضه مي‌شود.

محمدرضا سماحت نيا در حاشيه نمايشگاه سنگ در بابل در گفتگو با خبرنگار شمال نيوزدربابل بيان داشت: در حال حاضر به دليل عدم حمايت مسئولان سنگ‌هاي قيمتي به صورت خام و با ارزان‌ترين قيمت به خارج از كشور صادر مي‌شود و بعد از فناوري اين سنگ‌ها با چندين برابر قيمت در داخل كشور به فروش مي‌رسد كه اين امر لطمه بزرگي به اقتصاد كشور است در حالي كه سرمايه‌گذاري در صنعت سنگ همپاي صنعت طلا است.

وي افزود: اين دومين باري است كه نمايشگاه سنگ در بابل برپا شده اما در مراسم افتتاح اين نمايشگاه مسئولان برخلاف وعده و قول‌هايي كه به ما داده بودند شركت نكرده و اين نمايشگاه بدون حضور مسئولان كار خود را آغاز كرد.

سماحت ‌نيا تصريح كرد: صنعت سنگ در كشور ما قدمت 6 هزار ساله دارد و سنگ درماني از زمان بوعلي سينا، زكرياي رازي و خواجه نصير طوسي رايج بوده و بوعلي سينا با سنگ سيترين يرقان را درمان مي‌كرده است.

وي بيان داشت: كشورهاي اروپايي و آسيايي به راحتي با سنگ ارتباط برقرار كرده ولي كشور ما با داشتن غني‌ترين معادن سنگي نسبت به اين صنعت بيگانه هستند.
اين گوهرشناس با اشاره به اينكه 2 هزار و 200 قطعه سنگ‌هاي قيمتي در 70 نوع مختلف در موزه بابل به نمايش گذاشته شده است، افزود: جمع آوري اين سنگ‌ها 20 سال به طول انجاميد و برخي سنگ‌ها وارداتي بوده چون امكان تراش آن در ايران نيست.

سماحت‌نيا تصريح كرد: افراد سود جو سنگ‌هاي بدلي را وارد بازار كرده و به قيمت بالايي به فروش مي‌رسانند و كشور چين استاد بدل كاري در جهان است كه اين سنگ‌ها را به كشور ما وارد كرده و به قيمت بالا به فروش مي‌رسانند.

وي افزود: ما موفق به يافتن سنگ‌هاي قيمتي خوبي در مناطق ساحلي مازندران شديم كه از جمله آن يافتن سنگ طلا در منطقه ساحلي رامسر بود كه تاكنون هيچ مسئولي براي اين منظور به ما مراجعه نكرده است.

سماحت نيا با بيان اين مطلب كه سنگ اثرات خوبي در درمان دارد، افزود: بدن انسان با داشتن هفت چاكراي اصلي كه محل خروج و ورود انرژي است با قرار دادن سنگ مناسب در چاكراي ويژه منجر به درمان سريع بيماري‌هاي سخت مي‌شود مثل سنگ سيترين كه اگر بر روي چاكراي چشم سوم قرار گيرد به خاطر ارتعاش خاص اين سنگ باعث درمان سردرد حتي درد ميگرني مي‌شود.

وي بيان داشت: تراش اين سنگ‌ها كار سختي نبوده و احتياج به مهارت دارد و اگر از متخصصان اين بخش حمايت شود از كشورهاي مهم صادركننده سنگ دنيا خواهيم بود چون معادن غني انواع سنگ‌ها در كشور ما وجود دارد.
سماحت‌نيا تصريح كرد: مركز گوهرشناسي سنگ‌ها فقط در تهران و مشهد وجود دارد كه بابت تشخيص سنگ اصل از بدل هزينه دريافت كرده ولي مركز ما اين كار را به طور رايگان در نوشهر انجام مي‌دهند.

وي درپايان بيان داشت: سنگ‌ها در كشور فناوري نشده و اگر در كشور فناوري شوند منبع اصلي درآمد كشور و جايگزين خوبي براي نفت مي‌شود.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.131 seconds.